Det ska bli ett..

..sant nöje att döda dig!

Läste ut den boken på en endaste dag, kunde inte slita mig ifrån den. Säger till er alla som inte har läst den att göra det NU.
Visste inte om jag ville gråta eller skrika när jag läste den.
För att sammanfatta den så är det Magdalena Graafs självbiografi och handlar om hur hon gifte sig väldigt ung och skaffade barn innan hon hann fylla 21, tvingades att rymma pga hennes man var agressiv och inte i sitt sinnes fulla bruk!
Hon tvingas att fly runt hela Sverige för att gömma sig, med ett barn i famnen på knappt ett år.
Den lilla hjälpen hon får av socialtjänsten och polisen räcker knappt till kläder och mat, att hon klarade sig igenom så mycket är bara ett bevis på att man kan göra mer än man tror!

Hon var i MIN ålder, med ett barn och flydde runt hela Sverige. Utan någon kontakt med familj och vänner. Man börjar fundera på om man själv skulle klara av det!
Jag är inte redo nog att VARA ett barn för att inte prata om att ha ett barn!
De som har barn och är unga, GRATTIS TILL ER ALLA SOM KLARAR AV DET.. Själv får jag nog av att vara barnvakt en kväll och jag hoppas att det en vacker dag vänder, eftersom jag vill ha egna barn, LÅNGT IN I FRAMTIDEN!

Om min mamma skulle få bestämma skulle jag ploppa ut en unge idag om det gick och hon skulle ta hand om det tills det flyttade hemifrån. Nej tack mamma, jag väntar ett tag till och lovar dig att du ska få barnbarn.

Fast man vet ju aldrig vad som kommer att hända..




XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback