Titanic är lika..

..underbar varenda gång!

Jag tror att ALLA som bloggar, kommer blogga om Titanic ikväll, spelar ingen roll hur många gånger man har sett den, man kan alltid se den om och om igen!
När jag gick sådär i 4 eller 5:an (tror att det var i 4:an) då när Titanic kom ut, så var jag BESATT av Titanic, både jag och min tjejkompis Samra!
Allt som hade med filmen, Leonardo Di Caprio och Kate Winslet att göra, var vi beroende av. Såg vi nåt av det i tidnigar klippte vi ut det och klistrade fast det på väggarna i våra rum tills man inte såg tapeterna längre, alla repliker kunde vi (kan fortfarande) utantill. Varje dag efter skolan kollade vi på filmen om och om igen.
Kommer aldrig att glömma när jag ringde Samra efter skolan en dag;
Jag; Hej, vad gör du ?
Samra; Kollar på Titanic. Du då ?
Jag; Mm, samma här! Hur många gånger har du sett den idag ?
Samra; 3 gånger..
Jag; Samra, vi slutade skolan för en och en halvtimme sen..

Idag, så fort någon nämner Titanic eller nåt som har med den att göra, varje gång jag hör låten så tänker jag på Samra, tror att jag har berättat den historian minst 1.300 gånger, men jag ler varje gång jag tänker på de tiderna och jag skulle ge ALLT för att kunna vrida tillbaka tiden och gå igenom samma sak en gång till.

Läste om en kvinna för ett tag sen, som var ombord på ett skepp innan Titanic, som sjönk men hon överlevde och några år efter det var hon ombord på Titanic också, under andra världskriget hade hon utbildat sig till sjuksköterska och var tvungen att åka till ett annat land, på ett skepp som blev bombat och sjönk, vilket hon också överlevde!
Riktigt coolt måste jag erkänna faktiskt..

Nu ska jag hursomhelst kolla på 2 and a half men, tänker alltid på Olie när jag tittar på det, haha, ska inte fördjupa mig i nåt nu.

God Natt!





XoXo

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Jag tar åt mig. Jag suger i mig det som en svamp. Men det behöver ju inte den personen veta ;)

Postat av: ina-bina

Haha, tack så mycket :D

2008-12-17 @ 20:21:36
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback