The girl he wants..

..don't seem to want him too.

Får inte låten Day n Nite ut ur mitt huvud, älskar den verkligen men kommer tröttna på den om jag kör den på repaet i mitt huvud om och om igen!

Idag har jag gjort allt möjligt, för er som inte vet hur mina dagar ser ut ska jag berätta om en vanlig måndag i mitt liv.

07.45 - Vaknar jag, går upp borstar tänderna, tar på mig mjukisar och går ner.
08.00 - Är med barnen en stund, de har oftast redan ätit frukost när jag vaknar så jag klär på dom, byter blöjor och frågar ca 100 ggr om de ska på toa och så tar jag dom på toa ca 50 ggr.
09.00 - Då börjar deras dagis, jag går med dom dit, det ligger ca 2 min från oss, så jag kan gå ut hemifrån kl 9.
09.05 - Lagar barnens mat, dricker kaffe och tar en cigg, städar övervåningen; Toaletten, dammar mitt, barnens och mina v-föräldrars rum. Dammsuger alla rum och moppar.
10.00 - Dammar köket, vardagsrummet och "matsalen" på nedervåningen, dammsuger där också. Det tar ett tag för alla möbler ska ha olika "produkter"
11.15 - Duschar och fixar iordning mig.
12.00 - Hämtar upp barnen, ger dom mat, leker med dom, toaletten igen.
13.00 - Lägger som för att sova. Städar köket och stryker kläder som tar ca 2 timmar.
15.00 - Väcker barnen (om de inte redan har vaknat), ger dom deras snack, kollar på tv (oftast Balamory), toaletten igen.
16.00 - Är det fint väder går vi till parken i ca en timme.
17.00 - Kommer hem från parken, leker en stund, plockar undan deras ytterkläder, förbereder deras middag.
17.30 - Äter dom!
18.00 - Plockar undan efter dom och diskar och leker med dom i ca en timme.
19.00 - Badar dom, de hatar att tvätta håret så det är gråt, skrik och gnäll hela tiden.
19.30 - Leker med dom och tittar på Balamory till 8 då är det läggdags :)

Ungefär så ser det ut varje måndag, onsdag och fredag, då jag har alla dessa sysslor att göra. Låter säkert jättejobbigt, men jag har kommit in i det så pass mycket nu att jag inte ens märker av det. Det kommer automatiskt liksom och jag blir inte ens trött av det.


XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback