kom hem från..

..shoppingen precis!

Spenderar jag en till minut inne i Primark kommer de börja tro att jag jobbar där inne :P
Köpte som vanligt allt & inget där inne.
2 par skor, ett mjukis set, en basic tröja och lite armband, hittade inte så mycket mer som jag ville ha eller så hade jag redan köpt det :P

Öppnade även ett bankkonto idag, fattade tp 10% av det hon sa, igen, jag fattar inte deras dialekt. Man tror man är så himla bra på engelska, så när man kommer till ett engelsk talande land tror man att man kommer klara sig hur bra som helst, men nej nej, jag börjar stamma när jag ska prata och måste be de upprepa sig typ 5 ggr tills jag fattat en enda sak, ibland skäms jag be de upprepa sig så jag håller käften och låtsas förstå!
Åker man till tex Grekland, Spanien, Turkiet osv. så kan man snacka engelska hur man än vill, ingen kan ändå bättre än dig och du framstår som värsta professorn.

Min svenska har börjat svika mig har jag märkt, på det där kalaset jag var på så började en norsk kvinna prata med mig och när jag uttalde de svenska orden lät det så fel. Som om att jag aldrig har kunnat prata ett ord på svenska, så snälla, kan nån ringa mig och prata lite med mig ?

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback