Ville bara..

..säga hej!

Kom ju på att mina föräldrar var här mellan den 8:e till 12:e Maj.
Självklart ville ju min pappa åka på alla turistattraktioner och åka i sightseeingbussen, medans jag skämdes ihjäl, hatar att vara en typisk turist, men 100 kartor i handen och fotokamera runt halsen.
London är en storstad också, fatta hur mycket det finns att de här!

Iaf, första dagen de var  här (söndag) så åkte vi till Oxford, och därifrån promenarade vi till Piccadilly, där min pappa såg en sightseeingbus, och tvingade mig ocg mamma upp på den.
Det var roligare än jag trodde att det skulle vara.
Men iaf, det är en såndär hop on and off bus, vilket innebär att den åker till de allra "viktigaste" sevärdheterna i London och du kan hoppa av om det är nåt du vill se bättre eller utforska.

Vi hoppade av vid Enbankment, där vi såg Big Ben, London Eye, Themsen, Shakespears teater grej, m.m.
Jag tog dom till Wagamama, jag och pappa åt mitt älskade Chicken Chili Men, medan mamma åt nåt som hon inte alls tyckte om.
Pappa tvingade upp oss i London Eye, vilket är hur högt pariserhjul som helst, när man ser det nerifrån vill man inte ens tänka tanken på att vara där uppe, men vi klarade det och det var hur roligt som helst faktiskt!

Måndagen var vi i Westfield och shoppade och efter det var jag bara tvungen att ta med dom till Notting Hill, där vi drack kaffe på Starbucks (min mamma är alldeles fascinerad av Starbucks), gick runt lite på Portobello Road och köpte saker till min bror och åkte hem för att äta Fish n' Chips!

Tisdagen så skulle de åka hem, men vi hann iaf med en snabb shoppingtur på Ealing, köpte ytterligare några saker till min bror och jag köpte en Ralph Lauren jacka och ett par Adidas mjukis byxor :D
Kom hem, åt lite snabbt, sen tog vi tuben till Liverpool Street där vi sa hej då, och jag åkte sen hem ensam alla de alldeles för långa 18 stationerna från Liverpool street.

 













XoXo

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha gud va läskigt och åka den där parishjulet..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback